اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

یک داستان فوتبالی و جذب جوانان به هیأت

یک داستان فوتبالی و جذب جوانان به هیأت

شایسته تقدیر رشته هیأت و امداد اجتماعی

​​​​​​به گزارش روابط عمومی مهرواره هوای نو، در شهرستان چمگردان استان اصفهان هیأتی مشغول به فعالیت است که منشاء ایجاد خیر و برکات فراوانی برای اهالی آن دیار بوده است. هیأت محبین حضرت فاطمه سلام الله علیها با سرلوحه قرار دادن نام مبارک حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و با رویکرد ایجاد تربیت دینی در بین نوجوانان و جوانان و بطور کلی عموم مردم منطقه توانسته است خدمات اجتماعی و فرهنگی شایسته‌ای را ارائه دهد. تا جایی که در دومین دوره مهرواره هوای نو و رشته هیأت  و امداد اجتماعی حائز عنوان شایسته تقدیر شدند.

زمانی که با روحانی و عالم این هیأت به گفت‌وگو نشستیم متوجه شدیم عامل جذب بسیاری از این جوانان و نوجوانان به هیأت محبین حضرت فاطمه سلام الله علیها به کارگیری یک تکنیک ورزشی و فوتبالی توسط او بوده است. 

یک داستان فوتبالی و جذب جوانان به هیئت

حجت الاسلام شهیدی فعالیت‌های این هیأت را این‌گونه روایت کرد: 

در اوایل فعالیت خود برای ایجاد ارتباط با مردم منطقه به کمک کشاورزان رفتم و در کار کاشت و برداشت محصول به آنان یاری می‌دادم تا بلکه بتوانم علاوه بر معطوف کردن اعتماد آن‌ها به خود، کار جذب جوانان این خانواده‌ها را نیز پیگیری کنم. 

علاوه بر این، ارتباطی با ورزشکاران رشته‌هایی چون فوتبال و کاراته داشتم و از این طریق توانستم در مدارسی که برای اجرای برنامه و یا تبلیغات فرهنگی دینی می‌رفتیم، جذب جذاب‌تری داشته باشم. 

نوجوانان و دانش آموزان وقتی متوجه شدند که یک طلبه با لباس روحانیت به مدرسه‌ آن‌ها رفته و با استفاده از یک تکنیک ورزشی به نام «قیچی برگردون» سعی در ایجاد ارتباط با آن‌ها دارد، با دادن لقب «حاج آقا برگردون» به سوی من آمدند و این سرآغاز ایجاد یک ارتباط صمیمی و و حرکتی جهادی فرهنگی در منطقه چمگردان اصفهان بود. 

یک داستان فوتبالی و جذب جوانان به هیئت

هر هفته یک جهیزیه

در حال حاضر به همت همین جوانان هیأتی و خیرین منطقه جلسه محبین حضرت فاطمه سلام الله علیها علاوه بر خدمات مردمی و اجتماعی دیگری که در حوزه خانه و خانواده دارد، هفته‌ای یک جهیزیه را نیز تقدیم عروس و دامادهای در آستانه ازدواج می‌کردیم که این مهم نیز در عین ایجاد سهولت برای آن‌ها خود عاملی برای تشویق به امر خداپسندانه ازدواج شد. 

یک داستان فوتبالی و جذب جوانان به هیئت

هیأت فعال در زمینه ترک اعتیاد و ساخت خانه برای محرومین

هیأت محبین حضرت فاطمه سلام الله علیها همچنین با رویکردی متفاوت از سایر جلسات و هیأت‌های منطقه از ابتدای تاسیس و شکل‌گیری خود در دهه هفتاد، علاوه بر تشکیل جلسات هفتگی و مناسبتی و همچنین برگزاری جلسات معرفتی در ایام خاصی چون ماه محرم و ایام فاطمیه، گستره فعالیت‌های اجتماعی خود را نیز تا موضوع ترک اعتیاد گسترش داد و موفق به ترک اعتیاد کامل ۳۵۰ نفر از عزیزان به همراه ایجاد اشتغال برای آنان شده است. 

پرداخت هزینه ۱۰ عمل جراحی سنگین، ساخت ۳۵ واحد مسکونی برای محرومین، ذبح ۳۰۰ راس قربانی در مناطق کم برخوردار و همچنین تهیه و توزیع بسته‎‌های معیشتی در زمان شیوع بیماری کرونا از دیگر اقدامات این هیأت فعال و پویا بوده است. 

یک داستان فوتبالی و جذب جوانان به هیئت

حاج آقا برگردون در مدارس

حجت‌الاسلام شهیدی که اکنون دیگر با نام مستعار حاج آقا برگردون در بین جوانان شناخته می‌شود در خصوص فعالیت‌های آموزشی و تربیتی هیأت نیز می‌گوید: هیأت محبین حضرت فاطمه سلام الله علیها برای انجام هرچه بهتر رسالت تبلیغی و تربیتی خود برای قشر نوجوان، علاوه بر دایر کردن کلاس‌های قرآن و مداحی و همچنین کلاس‌های ورزشی به صورت مستمر؛ حضور در مدارس و برگزاری جلسات مشاوره‌ تحصیلی را نیز در دستور کار خود قرار داده تا بتواند خدمات شایسته‌ای را نیز در زمینه کسب علم و تحصیل به جوانان ارائه کند. 

از طرفی اقبال نوجوانان و دانش آموزان به این هیأت نیز خود عامل مهم دیگری در جهت پیشرفت هرچه بهتر این هیأت بوده است.

منبع: خبرگزاری میزان

پایان پیام/