حال که «مهرواره هوای نو» توانسته پس از موفقیت در برگزاری دور نخست به اجرای دومین برنامه بزرگ و گسترده خود بیندیشد، تلاش میکند تا اهدافی را در سال 1402 محقق کند که عمدهترین آنها در 2 بخش خلاصه میشود:
1. کمک به ارتقاء، سطح نگرش و نگاه و رویکرد هیأتها و اصحاب هیأت در مواجهه با عموم مردم به گونهای که همه ایرانیها با سلایق مختلف مخاطب هیأت باشند.
2. تلاش برای تغییر نگاه عموم مردم به هیأت به واسطه تغییر تصویری که رسانهها از هیأت ارائه میدهند؛ به گونهای که هیأت، محصور در زمان خاص مناسبتی و یا سبکهای خاص عزاداری نباشد.
سیاستهای اجرایی دومین مهرواره هوای نو 1402 که در تمام بخشها و پروژههای اصلی باید اعمال شود، 4 محور دارد:
1. نقش و حضور جایگاه بانوان در عرصه هیأت به عنوان رویکرد پررنگ این دوره مورد توجه است.
2. «هیأت کانون جهاد تبیین است» و در همه اجزاء اجرایی و محتوایی مهرواره این مفهوم رنگ اجرا به خود خواهد گرفت.
3. مشارکت و تعامل با دیگر نهادهای مردمی و حاکمیتی برای تقویت مهرواره در دستور کار است و البته حوزههای مختلف سازمان تبلیغات اسلامی در اولویت خواهند بود.
4. مهرواره هوای نو برای همه ایران است و اختصاص به تهران و شهرهای بزرگ ندارد.