اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

مهرواره هوای نو سال آینده باید بین‌المللی شود

مهرواره هوای نو سال آینده باید بین‌المللی شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

آیین اختتامیه دومین مهرواره هوای نو ۱۶ مردادماه با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و پیرغلامان سیدالشهدا در تالار وحدت برگزار شد.

عزای محرم امسال پرشورتر برگزار شد

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی اظهارداشت: الحمدلله علی‌رغم همه تلاش دشمنان، این مردم که زیر خیمه سیدالشهدا همه یک خانواده هستند، پرشورتر و پرفایده‌تر محافل حسینی را برپا کردند. الحمدلله که این حیات معنوی، روحی و باطنی این جامعه و ملت امام حسین(ع) رقم خورد. 

وی افزود: در این دهه محرم بیشترین برخورد و اهانت را به قرآن داشتند و هیأت‌ها پاسخ دادند. الحمدلله بیشترین جشن‌ها را در عیدغدیر به وسعت میلیون کیلومتری دارند و بیشترین و بهترین سفر معنوی را هیأتی‌ها در اربعین دارند.

مهرواره هوای نو سال آینده باید بین‌المللی شود

قمی با بیان اینکه یکبار دیگر خادمان امام حسین و عاشورا جمع شدیم تا در هوای نو هیأت نفسی تازه کنیم، گفت: از همه هیأت‌ها و تلاش‌هایی که در این ایام داشتند، تشکر می‌کنم. هوای نو دست در خاک و ریشه در سنت‌ها دارد اما نگاهش رو به آینده است و قطعاً سال آینده باید رویکرد بین‌المللی بیشتری داشته باشد. سال آینده باید بنای مهرواره بین‌المللی را گذاشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این مهرواره هدف دارد، تلاش هیأت‌ها حتی در شهرهای کوچک روستاها را نشان دهد.

۷۰ درصد مردم در سال مخاطب هیأت هستند 

وی گفت: براساس افکارسنجی‌ها بیش از ۷۰ درصد مردم در سال لباس مشکی تن می‌کنند و در طول سال به هیأت‌ها سر می‌زنند و مخاطب هیأت هستند.

قمی با بیان اینکه زمانی که بنا به فرموده رهبر انقلاب، هیأت کانون جهاد تبیین است باید جایگاه و نقش زنان را جدی بگیرند، گفت: در جهاد تبیین سر سلسله حضرت زینب(س) است بنابراین از زنان و دختران در این عرصه بیشتر توقع است. هیأت‌ها گرفتاری‌های بسیاری را در کشور حل کردند و قطعاً در جهاد تبیین هم همچنین خواهیم بود و زنان در این عرصه نقش پررنگی دارند.