اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

ظرفیت هیأت‌های مذهبی با عقلانیت، هنر و معنویت پیوند خورده است

ظرفیت هیأت‌های مذهبی با عقلانیت، هنر و معنویت پیوند خورده است

مدیر‌کل سازمان هیأت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیر‌کل سازمان هیأت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست با اشاره به ظرفیت هیأت‌های مذهبی و جریان هیأت در کشور به عنوان مهمترین جریان دینی و فرهنگی گفت: علیرغم همه تهاجمات فرهنگی، سرمایه اصلی در عرصه فرهنگی توجه به اهل بیت(ع) است که در هیأت‌های مذهبی به شکل خوبی جریان دارد. خدا را شکر که اقشار جامعه نسبت به هیأت احساس خوبی دارند.

وی اظهار کرد: باید قدر این سرمایه بزرگ را بدانیم و ظرفیت‌های آن را تقویت کنیم تا مردم بتوانند از این ظرفیت‌ها بهره ببرند. هیأت با مفاهیم هنر و معنویت، معجونی درست کرده که می‌تواند در جان جامعه بدمد و حرکت جدیدی شکل دهد.

حجت‌الاسلام باباخانی با بیان این که ظرفیت هیأت‌های مذهبی با عقلانیت، هنر و معنویت پیوند خورده است، عنوان کرد: شاید از یک دهم ظرفیت هیأت تاکنون بهره برده‌ایم. مهرواره هوای نو می‌خواهد این استعدادها را شکوفا و به جامعه معرفی کند و معیارهای یک حرکت درست را با کمک بزرگان جریان هیأت روشن کند. مخصوصا در گام دوم انقلاب که نیاز به بازنگری به آنچه در ۴۰ سال گذشته رخ داده وجود دارد، قطعاً باید از این ظرفیت استفاده کنیم.