اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

برگزیدگان مهرواره هوای نو در آذربایجان شرقی تجلیل شدند

برگزیدگان مهرواره هوای نو در آذربایجان شرقی تجلیل شدند

دومین مهرواره هوای نو

به گزارش روابط عمومی مهرواره هوای نو، آئین تجلیل از برگزیدگان دومین دوره مهرواره هوای نو در آذربایجان شرقی با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در این استان صبح امروز شنبه ۲۷ آبان‌ماه برگزار شد.

هدف از برگزاری مهرواره هوای نو

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیأت‌های حسینی در کنار عزاداری برای اهل بیت علیه‌السلام نسبت به مسائل و مشکلات اجتماعی درباره خود بی‌تفاوت نیستند و با کسب اطلاعات از محل و منطقه خود نسبت به شناسایی وضعیت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی اقدام کرده و وظیفه خود را نسبت به عموم جامعه به خوبی انجام می‌دهند.

وی خدمات اجتماعی هیأت‌های حسینی را در زمان همه‌گیری کرونا در حوزه‌های اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی بی‌نظیر توصیف کرده و افزود: مهرواره هوای نو با هدف شناسایی و تجلیل از هیأت‌ها فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و سایر حوزه‌ها به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: تحکیم بنیان خانواده، هیأت و شهدا، هیأت و هنر و رسانه، هیأت و جهاد علمی، هیأت و جهانی اندیشی، هیأت و ورزش، هیئت و شادی، هیئت و جوانان، هیأت و خدمات اجتماعی از جمله عرصه‌های مورد ارزیابی در مهرواره هوای نو هستند.

لزوم حرکت هیأت‌های حسینی به سمت کار تشکیلاتی

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: کمک‌های مردمی با محوریت مساجد و هیئات حسینی در تمامی عرصه‌ها تأثیرگذار است و هیئت با انجام کار تشکیلاتی می‌تواند نقش خود را هرچه بهتر و ارزنده‌تر انجام دهد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به نقش تشکل‌های دینی و به ویژه هیئات حسینی اظهار داشت: این تشکل‌ها در جریان شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشتند و در طول دوران انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های مختلف از دوران دفاع مقدس گرفته تا در حوادث و مسائل اجتماعی، بلایای طبیعی و به ویژه در ایام کرونا نقش آفرینی ویژه‌ای داشتند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نسبت به گسترش چشمگیر هیئات مذهبی توجه ویژه‌ای داشته و این تشکل‌های مردمی در کنار مساجد و سایر مؤسسات و مجموعه‌های فرهنگی نقش آفرینی خوبی دارند و حتی در برخی از عرصه‌ها از دولت‌ها نیز پیشی گرفته اند و نقش خود را در حوزه‌های مختلف و در برهه‌های حساس به خوبی ایفا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: کمک‌های مردمی با محوریت مساجد و هیأت‌های حسینی در تمامی عرصه‌ها تأثیرگذار است و هیئت با انجام کار تشکیلاتی می‌تواند نقش خود را هرچه بهتر و ارزنده‌تر انجام دهد و سازمان تبلیغات اسلامی نقش ارشادی هدایتی آموزشی خود را باید به سمت کار تشکیلاتی در هیئت‌های حسینی سوق دهد.

در پایان این مراسم از ۱۲ هیأت حسینی آذربایجان شرقی که در عرصه‌های مشخص شده در دومین «مهرواره هوای نو» نقش آفرینی ویژه‌ای داشتند، با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

از هیأت‌های زیر در این مراسم تقدیر شد:

هیأت و خانواده: هیأت ثارلله 
هیأت، هنر و رسانه: هیأت محبین عقیله العرب
هیأت و جهاد علمی: کانون فرهنگی  فطرت
هیأت و جهانی ‌اندیشی: هیأت رئوف آل طاها
هیأت و ورزش: هیأت موسی بن جعفر علیهما السلام
هیأت و شادی: هیأت رهپیویان کوثر فاطمیه
هیأت و نوجوان: هیأت الرضاء
هیأت و امداد اجتماعی: هیأت یازهراء
هیأت و شهدا: انصارالشهدا
هیأت و اقتصاد: هیأت عاشورائیان مراغه
هیأت، معنویت و اخلاق: موکب علی اکبر
ساختار و تشکیلات هیأت: هیأت رئوف آل طاها

پایان پیام/