اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

این هیأتِ زنانه پای جمعیت و خانواده ایستاده است

این هیأتِ زنانه پای جمعیت و خانواده ایستاده است

شایسته تقدیر رشته هیأت و خانواده

به گزارش روابط عمومی مهرواره هوای نو، در سال ۱۳۹۷ با همفکری چند نفر از بانوان طلبه و دانشجوی شهر یزد هیأتی تخصصی و دغدغه مند در حوزه زن و خانواده تاسیس شد که چندی بعد آثار و برکات فراوانی برای بانوان و دختران یزدی رقم زد تا جایی که در دومین مهرواره هوای نو در رشته هیأت و خانواده شایسته تقدیر معرفی شدند.

بنابر این گزارش، هیأت «حریم حوراء» متعلق به دارالعباده یزد با مخاطب قرار دادن عموم بانوان یزدی توانسته است در مدت فعالیت خود اقدامات شایسته ای در زمینه تعالی خانواده با تکیه بر مفهوم کنشگری بانوان داشته باشد.

خانم دهقانپور در روایت فعالیت‌های این هیأت، می گوید: هیات حریم حوراء در گام اول به صورت ماهیانه با حضور اساتید برتر ملی سعی بر حل مسائل خانواده و ارتقاء بانوان داشت اما چندی بعد با هدف رسیدن به مدل بانوانه هیأت و بکارگیری قشر بانوان در هیأت دنبال ایجاد نوعی دغدغه و هدف برای آنها بود تا علاوه بر تبیین و آموزش معارف دینی، حمایت از مفاهیمی چون خانواده و حفظ ارزش زن نیز در روند فعالیت هیأت محقق شود.

 

این هیأت، زنانه پای جمعیت و خانواده ایستاده است

وی تصریح می کند: از این رو، در گام دوم فعالیت‌های هیأت توسط بانوان، به صورت ماهیانه و مستمر در منازل‌شان برگزار شد تا علاوه بر اجابت تقاضای مخاطبین، از تمام ظرفیت بانوان فعال نیز استفاده شود.

راه اندازی ۶۰ بیت الزهرا(س) در شهر یزد

دهقانپور ادامه می دهد: با توجه به لزوم گسترده تر کردن اقدامات هیأت و با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی فعال در جلسات، هیأت حریم حوراء اقدام به راه اندازی ۶۰ خانه در سطح شهر تحت عنوان «بیت الزهرا سلام الله علیها» کرد تا ضمن منسجم‌تر کردن فعالیت‌ها؛ محلات مورد نظر در سطح شهر و استان را در انجام فعالیت‌های خود سهیم گرداند.

وی درباره محور این طرح بیان می کند: در این طرح نورانی خانم‌ها ضمن قرار دادن خانه‌ی خود که با نام بیت الزهرا سلام الله علیها شناخته می‌شوند؛ برای برگزاری جلسات ثابت ماهیانه اعلام آمادگی کرده و این خود عامل مهمی برای گسترش فعالیت‌های هیأت در سطح محلات شهر یزد بوده است.

دهقانپور تصریح می کند: علاوه بر این، اقداماتی چون واسطه‌گری برای ترویج ازدواج آگاهانه جوانان، کارآفرینی برای بانوان و همچنین حمایت معنوی از خانواده ها نیز از دیگر کارهای در دست انجام بیت الزهراها به شمار می‌رود.

این هیأت، زنانه پای جمعیت و خانواده ایستاده است

حمایت از تولید ملی با «حجاب ملیکا»

بنابر این گزارش، هیأت «حریم حوراء» به جهت حمایت از تولید ملی و همچنین توجه به بحث کارآفرینی، تولیدی «حجاب ملیکا» نیز زیر نظر این هیأت راه اندازی شد تا ضمن عرضه تولیدات هیات در زمینه عفاف و حجاب بستری برای کارآفرینی بانوان بدون نیاز به سرمایه گذاری شود و قدمی در زمینه‌ی حفظ هرچه بهتر این ارزش اسلامی برداشته شود.

این هیأت، زنانه پای جمعیت و خانواده ایستاده است

توجه تخصصی به ظرفیت دختران

در سال ۱۴۰۰ با هدف تربیت نیروی انسانی متدین و مذهبی و همچنین پرورش مدیران موفق برای آینده‌ی میهن اسلامی؛ هیات دختران حریم حوراء راه اندازی شد تا بطور تخصصی با فعال سازیِ دختران به مسائل مربوط به دختران جوان بپردازد. برگزاری سه دوره اعتکاف دانش آموزی آن هم با مدیریت دختران نوجوان این هیأت از اقدامات چشمگیر هیأت دختران بوده است.

تأسیس حسینیه کودک

به جهت آموزش هر چه بهتر مفاهیم دینی به کودکان؛ اندیشه‌ی تأسیس حسینیه کودک شکل گرفت تا ضمن فراهم آوردن محیطی مفرح و سالم برای کودکان، معارف ناب دینی نیز در قالب بازی های کودکانه به آنان آموزش داده و نهادینه شود.

این حسینیه کودک زیر نظر تیم محتوایی استاد علیرضا پناهیان برای کودکان ۳ تا ۶ ساله فعالیت می‌کند.

منبع: خبرگزاری شبستان

پایان پیام/