اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

انقلاب اسلامی به کمک شبکه مویرگی هیأت‌ها پیروز شد

انقلاب اسلامی به کمک شبکه مویرگی هیأت‌ها پیروز شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیین اختتامیه دومین مهرواره هوای نو ۱۶ مردادماه با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و پیرغلامان سیدالشهدا در تالار وحدت برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم طی سخنانی اظهارداشت: امروز نهضت بزرگ امام، بیش از ۶۰ سال از عمرش سپری می‌شود. ویژگی انقلاب ما این است که در زیست‌بوم حسینی و کربلایی شکل گرفته است و امروز درحال روشنایی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما فاطمی الحدوث است و حسینی البقاست و با نام سیدالشهدا و اربعین‌ها پیروز شده است. عاشورا و تاسوعای ۵۷ طومار رژیم شاهنشاهی را پیچاند. اربعین‌هایی که از سال ۵۶ شروع شد و اربعین شهدا گرفته می‌شد موجب پیروزی انقلاب شد.

انقلاب اسلامی به کمک شبکه مویرگی هیأت‌ها پیروز شد

اسماعیلی تصریح کرد: رهبر انقلاب بعد از دهه ۸۰ و سقوط رژیم بعث، این سنت اربعین را به جلوه‌ای برای به صحنه درآوردن همه مردم درآورد. هیأت‌های حسینی که سابقه هزار و اندی ساله دارد. نرم‌افزار انقلاب اسلامی برای غلبه بر رژیم شاه، شبکه مویرگی هیأت‌ها بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این شبکه تمام نرم‌افزارهای دشمن را از کار انداخت. انقلاب اسلامی متکی به این نرم‌افزار حیات‌بخش است و هیچ قدرتی مثل هیأت‌ها توان شبکه‌سازی نیروهای مردمی را ندارد.

وی گفت: این شبکه شب‌های فراموش‌نشدنی کربلای ۵ و والفجر ۸ را آفرید. نواهای به یادگار مانده از آن دوران امروز هم به آدمی جان می‌دهد. امروز هم انقلاب اسلامی مجهز به این شبکه است. در این فتنه اخیر که دشمن ایمان و شناخت جوانان را نشانه گرفته بود، درحالی که سیاست انقلاب امید به آینده است. در محرم امسال خواب‌هایی داشتند و با بی‌خبری محرم را محل زورآزمایی خود قرار دادند که مردم اصلا حرف آنان را نشنیدند.

اسماعیلی گفت: مردم برای عزا و زیارت امام حسین(ع)، جان و مال خود را می‌دهند اما امروز که انقلاب اسلامی برپاست و شرایط مهیاست، ۸۱ درصد مردم در دهه اول محرم امسال سیاه‌پوش بودند. بیش از ۶۰ درصد مردم در هیأت‌ها شرکت کردند و افراد دیگر هم که امکان حضور نداشتند از برنامه‌های مجازی هیأت‌ها استفاده کردند. ۵۴ درصد مردم در دهه اول نذری دارند. این موارد را دشمنان بشنوند. مردم ما با همه سلایق و نگاه‌ها همه زیر این علم جمع می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هیأت‌ها پرچم انسجام، امیدواری و حرکت رو به جلوی مردم ایران هستند. ما از این هیأت‌ها به دنبال مقدمه‌سازی ظهور هستیم. ما آماده رزم در کنار آن امام‌ مصلح و عدالت گستر هستیم.