اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

اتفاقات مبارکی که هیأت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

اتفاقات مبارکی که هیأت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

شایسته تقدیر رشته هیأت و نوجوان

به گزارش روابط عمومی مهرواره هوای نو، هیأت «بیت النبی(ص)» از سال ۱۳۷۹ در استان قم، خیابان جواد الائمه(ع) و در حسینیه بیت النبی(ص) فعالیت خود را آغاز کرد، رویکرد این هیأت بهره‌گیری از ظرفیت نوجوانان در فعالیت‌ها و برنامه‌ها برای کادرسازی برای آینده کشور است. یکی از ابتکارات هیأت اجرای طرح «نذری خانه علی(ع)» با هدف کمک به نیازمندان و همچنین فعال شدن خانواده‌ها در حوزه انفاق و نیز فرهنگسازی میان فرزندانشان است.

برپایی «هیأت تراز انقلاب اسلامی» بر مبنای اوامر امام خمینی (ره) و رهبری، افزودن بصیرت و تقویت روح حماسه و دشمن ستیزی در مخاطبان، تعلیم و تربیت در قالب کارهای گروهی، ارتقای سطح معنویت نوجوانان و جوانان از رویکردهای فعالیت هیأت بیت النبی(ص) است.

«مرتضی نبیئی» با اشاره به رویکرد هیأت بیت النبی(ص) در کادرسازی برای آینده نظام با بهره گیری از ظرفیت نوجوانان گفت: هیأت بیت النبی(ص) در سه محور هیأت مناسبتی، هفتگی و روضه خانگی فعالیت می کند و مجموعه فردوسیان نیز تحت نظر هیأت در زمینه رسانه فعالیت دارد.

موسسه تربیتی رسانه‌ای فردوسیان

مدیر روابط عمومی هیأت بیت النبی(ص) با اشاره به اینکه یکی از رسالت های هیأت فراهم سازی بستری مناسب برای احیای معارف اهل بیت (ع) است، افزود: در همین راستا مجموعه «فردوسیان» تلاش می کند، برنامه‌ها و سخنرانی های سخنرانان و خطبای هیأت را در قالب نرم افزارتولید و به شکل مجموعه غنی و مجموعه های کوتاه منتشر و به مخاطبان عرضه نماید، که این اقدامات همه توسط نوجوانان و جوانان هیأت صورت می گیرد. از جمله اینکه مباحث تربیتی ارایه شده توسط استاد تراشیون توسط نوجوانان و جوانان گردآوری و عرضه می شود.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های مجموعه فردوسیان هیأت بیت النبی(ص) گفت: مجموعه فردوسیان اعضای خود را از گروه سنی ۷ تا ۱۵ سال جذب و پنج سال برنامه تربیتی و آموزشی در محورهای اعتقادی، احکام، رفتاری و رسانه ای(عکاسی،فتوشاپ، فیلم برداری، طراحی سایت، صوتی، اپلیکیشین) برای مخاطبان تدارک می بیند و آنها پس از کسب مهارت های عمومی و تخصصی برای انجام فعالیت های رسانه ای در هیأت به عنوان خادم مشغول به کار می شوند، از طرفی از مجموعه ها و سازمان های مختلف نیز سفارش کار رسانه ای قبول می کنند، که از این طریق برای آنها درآمدزایی نیز حاصل می شود. یکی از تولیدات رسانه ای فاخر گروه رسانه ای هیأت مستند «به وقت کرونا» بود که فعالیت های گروه های جهادی در بحران کرونا را روایت می کرد.

بنابراین گزارش، هیأت تخصصی نوجوانان نیز تحت نظر هیأت بیت النبی(ص) فعالیت دارد و در مناسبت های مختلف اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی می نمایند و فعالیت در مدارس و جذب دانش آموزان به هیأت از رویکردهای فعالیتی نوجوانان این هیأت است.

نذری خانه علی

هیأت بیت النبی(ص) در کنار فعالیت های رسانه ای و تربیتی در کمک رسانی به اقشار محروم و بی بضاعت نیز فعالیت های گسترده ای دارد، یکی از طرح ها و برنامه های هیأت در این زمینه اجرای طرح «نذری خانه علی» است که در ماه مبارک رمضان و ایام دهه ولایت و امامت اجرا می شود. به گفته مدیر روابط عمومی هیأت بیت النبی(ص) در قالب این طرح و تحت نظر خیریه هیأت در ایام ماه رمضان با مشارکت شش هیأت در استان قم قرارگاهی تشکیل و هر روز براساس منوی طراحی شده افطاری توسط اعضای هیأت طبخ و میان نیازمندان مدنظر توزیع می‌گردد. در دوره ۱۰ هزار غذا طبخ و توزیع می‌شود.

طرح نذری خانه علی چهار سال است که در حال فعالیت است. این طرح ابتدا از قم آغاز شد ولی الان حدوداً در ۱۰ استان کشور در حال اجراست.

گردشگری سیاح

وی یکی دیگر از طرح های هیأت بیت النبی(ص) را اجرای «گردشگری سیاح» دانست و ادامه داد: در قالب این اردو اعضای هیأت را به سفرهای علمی، سیاحتی، تفریحی و زیارتی اعزام می کنیم، تا در برنامه های اردویی نیز از مباحث علمی، فرهنگی و تربیتی بهره مند شوند.

 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای «تعلیمو»

مدیر روابط عمومی هیأت بیت النبی(ص)  آموزشگاه فنی و حرفه‌ای «تعلیمو» را یکی دیگر از محورهای فعالیت هیأت برشمرد و گفت: در این بخش به نوجوانان برنامه های رایانه ای، فنی و حرفه ای و پاورپوینت آموزش داده می شود، تا ضمن استفاده از تخصص و مهارت های آنها در هیأت از دیگر مجموعه ها نیز سفارش کار قبول نمایند.

پروژه طلای کثیف

هیأت بیت النبی(ص) در زمینه تفکیک زباله و بازیافت و کمک به طبیعت نیز فعالیت دارد، به گفته این فعال هیأت بیت النبی(ص) در قالب این طرح که تحت پروژه طلای کثیف اجرا می شود، فرهنگ تفکیک زباله میان فعالین هیأت ترویج می یابد و از این طریق از لحاظ اقتصادی نیز به هیأت کمک صورت می گیرد و بسیاری از اعضای هیأت نیز در این طرح شرکت می کنند.

نبیئی با اشاره به تعامل هیأت بیت النبی(ص) با دیگر هیأت های استان قم، گفت: جلسات مختلف جبهه فرهنگی هیأت با مشارکت دیگر هیئات مذهبی استان برگزار و شرکت کنندگان ضمن استفاده از برنامه های مذهبی، با یکدیگر به تبادل نظر نیز می پردازند.

صندوق «رافت رضوی» نیز یکی از بخش های این هیأت است که تحت نظر خیریه هیأت به نیازمندان وام قرض الحسنه اعطا می کند، تا از این طریق هم گامی در جهت خدمت رسانی به اقشار کم برخوردار برداشته شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

پایان پیام/