کانون فرهنگی رهپویان وصال

برگزیده اولین مهرواره هوای نو - سال 1400-1401

کانون فرهنگی رهپویان وصال

کانون فرهنگی رهپویان وصال

فارس / شیراز

شایسته تقدیر

هیأت / محور اصلی / هیأت و خدمات اجتماعی

اولین مهرواره هوای نو - سال 1400-1401

غذا می‌برند برای 2 هزار خانواده محروم

افتخارات کانون رهپویان وصال شیراز، تمامی ندارد. آن‌ها در جمع هیأت‌هایی هستند که در بخش‌های گوناگون مهرواره هوای نو، موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده‌اند. البته بی‌جهت هم نیست که در خدمات اجتماعی هم صاحب عنوان «شایسته تقدیر» شده‌اند؛ چون در حوزه خدمات اجتماعی تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های کمک‌رسانی این هیأت با دو خیریه پیش می‌رود. اول، خیریه «لبخند کودک» است که رسیدگی به ایتام از تخصص‌های آن‌هاست. مسئول مستقیمش هم کسی نیست جز پایه‌گذار هیأت که حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد باشد. این خیریه به بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست رده سنی پایین، خدمت‌رسانی می‌کند. در این خیریه برای این کودکان، مهدکودک ایجاد شده و جُنگ‌های شادی مختلفی برپا می‌شود؛ به طور مثال آنان با هماهنگی یک فروشگاه زنجیره‌ای بستری ایجاد می‌کنند تا این کودکان در یک روز با حضور دسته‌جمعی در آن مکان هرچه دوست دارند بخرند. برنامه دیگر این خیریه برای کودکان، برپایی مجالس شاد برای کودکان با حضور هنرمندان مشهور صداوسیما در عرصه کودک است که در این قالب، هدایای بسیاری مثل لباس نو و لوازم‌التحریر به آنان می‌دهد.

اما نام دومین خیریه این کانون، شهدای رهپویان وصال است که در این خیریه 2 هزار خانواده با دو شرط تحت حمایت قرار گرفته‌اند. اول اینکه خانواده بی‌سرپرست یا بدسرپرست باشد و دوم اینکه فرزندان این خانواده جدای از دریافت خدمات درمانی و معیشتی، در کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز حضور جدی باید داشته باشند و در مدارس کانون تحصیل کنند. یعنی در این خیریه هم حمایت معیشتی و غذایی از خانواده‌ها می‌شود و هم از لحاظ تربیتی و آموزشی تحت حمایت قرار می‌گیرند.

اگر خواسته باشید درباره این کانون فرهنگی ـ مذهبی در کهن‌شهر شعر و ادب بدانید، عارضیم خدمتتان که در سال 1376 و به کوشش و همت حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد و تعدادی از همرزمان او در دفاع مقدس و همچنین تنی چند از دوستان دانشگاهی‌اش در این شهر تأسیس شد و با سابقه و تجربه تشکیلاتی انجوی‌نژاد، ساختاری منسجم، منظم و فعال برای فعالیت در بخش‌های مختلف دارد که حتما آن را در بخش تشکیلات خواهید خواند. فقط این یک جمله را داشته باشید که شمع جمع رهپویانی‌ها، همان روحانی خوش‌سخنی است که پایه‌گذارش هم بوده؛ حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد.