هیأت یافاطمة الزهرا (سلام الله علیها)

برگزیده اولین مهرواره هوای نو - سال 1400-1401

هیأت یافاطمة الزهرا (سلام الله علیها)

هیأت یافاطمة الزهرا (سلام الله علیها)

مازندران / بابل

شایسته تقدیر

هیأت / محور اصلی / هیأت و خدمات اجتماعی

اولین مهرواره هوای نو - سال 1400-1401

رفع خستگی موکب‌داری با کمک به زلزله‌زدگان!

هیأتی که از چند سال قبل به نام مداح سینه‌سوخته‌اش یعنی حاج محمدرضا بذری شناخته می‌شود، در حوزه خدمات اجتماعی از ابتدای تأسیس فعال بود، اما خیلی محدود و در حد داخل شهر بابل. آن‌ها نیازمندان شهر خودشان را شناسایی می‌کردند و در زمینه‌های درمانی، تهیه جهیزیه و... به آنان کمک می‌دادند. بابلی‌ها همتشان را بیش‌تر می‌کنند و از سال 93 وارد خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی می‌شوند. آن‌ها در کربلا موکب برپا می‌کنند و سراپا خدمتگزار زائران اباعبدالله علیه‌السلام می‌شوند. سالی که زلزله سرپل ذهاب اتفاق می‌افتد، آن‌ها آخرین روز خدمت‌رسانی خود را در کربلا سپری می‌کردند. خسته و کوفته می‌خواستند به ایران برگردند و بروند در سرزمین مادری‌شان قدری استراحت کنند که زمین خروشید و در چند دقیقه، ساختمان‌ها آوار شد روی سر مردم. سردار سعید قاسمی که پای کار زلزله‌زدگان بود، پیغام فرستاد که بچه‌های موکب هیأت یافاطمه‌الزهرا به کمک خسارت‌دیدگان غرب کشور بشتابند. آن‌ها هم بساط موکب را جمع کردند و بلافاصله عازم نقاط مرزی ایران شدند.

حضور در فضای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان، مسئولان هیأت را ترغیب می‌کند تا قرارگاه جهادی ـ مهندسی حاج احمد متوسلیان را تشکیل دهند و به کمک مردم بروند. آن‌ها با همین تدبیر، اولین خانه را در همان منطقه زلزله‌زده می‌سازند و تا الان ـ که بیش از 6 سال از آن روزها گذشته ـ در این منطقه حضور دارند و توانسته‌اند 135 خانه مسکونی را بازسازی کنند و 24 باب مسجد بسازند. همچنین بازسازی و ساخت 22 مدرسه، ساخت پنج پارک و آبرسانی به پنج روستا به دست آنان عملیاتی شده است.

این هیأت بسته‌های معیشتی، بسته‌های آموزشی و جهیزیه هم برای نیازمندان و محرومان تهیه می‌کند و هم‌اکنون در اندیکای خوزستان مشغول خدمت‌رسانی است.

بد نیست بدانید هیأت یافاطمه الزهرا (س) بابل که در این بخش موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شده، در سال 1379 تاسیس شد. محمدحسین طبرستانی‌راد، محمدرضا بذری، محمد قلبی، رضا چوپانیان و مرحوم حجت‌الاسلام نیرومند موسسان این هیأت بودند. این افراد، هیأت‌های محلی و سنتی داشتند که تصمیم گرفتند یک مجموعه و محل اتحاد برای خود داشته باشند. با این هدف، هیأت سیار خانگی یا فاطمه الزهرا (س) کلید خورد که اولین جلسه آن هم در خانه حاج محمدرضا بذری، مداح این هیأت برگزار شد. اما حالا همان هیأت کوچک با جمعیت چندهزار نفری‌اش در امامزاده عبدالله (ع) بابل برگزار می‌شود.