هیأت محبین اهل بیت (دانشجویان و دانش‌آموختگان هنر)

برگزیده اولین مهرواره هوای نو - سال 1400-1401

هیأت محبین اهل بیت (دانشجویان و دانش‌آموختگان هنر)

هیأت محبین اهل بیت (دانشجویان و دانش‌آموختگان هنر)

تهران / تهران

شایسته تقدیر

هیأت / محور اصلی / رسانه هیأت

اولین مهرواره هوای نو - سال 1400-1401

یاد گرفته‌اند که به این عنوان‌ها راضی نشوند

هیأت هنر در میانه‌های دهه 80 متولد شد و خاستگاه ابتدایی آن دانشگاه هنر تهران بود، اما بعد از ۴ سال دانشگاه‌های دیگر هنری نیز در فعالیت‌های این هیأت که به صورت کاملاً دانشجویی برگزار می‌شود، به آن پیوستند و نقش ایفا کردند؛ برای همین نام آن به هیأت دانشجویان و دانش‌آموختگان هنر تهران تغییر پیدا کرد و هر کسی را که به هنر علاقه داشت، جذب خود کرد.

این هیأت می‌خواهد مفاهیم عاشورایی و اهل بیت علیهم‌السلام را با زبان هنر در عرصه جهانی معرفی کند. آن‌که همیشه برای بچه‌های هنرمند دانشجو منبر می‌رود و می‌شود گفت که پایه‌گذار و مسئول اصلی آن است، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان است که به منبرهای متعهدانه و انقلابی شهرت دارد.

عالی‌ترین برنامه هیأت هنر، برگزاری سوگواره هنر و حماسه است که سابقه‌ای ۱7 ساله دارد و می‌شود گفت که از همان روزهای نخستین تأسیس هیأت، مدنظر گردانندگان آن بوده است. همچنین این هیأت در مناسبت‌های مختلف مثل ایام سوگواری فاطمیه، عید سعید غدیر، ولادت امام حسن مجتبی (ع)،‌ ماه مبارک رمضان و اعتکاف رجبیه برنامه‌های متنوعی را اجرایی می‌کند. آن‌ها همچنین کاروانی به نام «اربعین» در آیین باشکوه پیاده‌روی اربعین راه می‌اندازند و نزدیک به ۱۱ سال است که کاروان‌های دانشجویی با عنوان «لبیک» ذیل این هیأت برای اعزام دانشجویان به سفرهای زیارتی طراحی شده است. همچنین خیریه این هیأت در زمینه فعالیت‌های عام‌المنفعه فعال است و در زیرشاخه‌های خود، برپایی اردوهای جهادی را مدنظر قرار داده است.

اتفاقات رخ داده در این هیأت تاکنون به طور کامل بازتاب پیدا نکرده است و با این‌که هم‌اکنون هیأت هنر در میان شایستگان تقدیر مهرواره هوای نو است، مسئولان هیأت معتقدند در حوزه رسانه، آن‌طور که باید و شاید قوی ظاهر نشده‌اند. آن‌ها دوست دارند کارهای این هیأت و کنار هم قرار گرفتن این جمع، رسانه‌ای شود تا بقیه هم یاد بگیرند. با همه این‌ها و با تلاش رسانه‌ای صورت گرفته، اقبال زیادی برای الگو گرفتن از هیأت هنر وجود دارد و افراد بسیاری تمایل دارند راهنمایی بگیرند تا هیأتی مشابه هیأت هنر راه بیندازند. برای همین است که حالا با همین نام و عنوان، هیأت‌های فراوانی در سراسر کشور و زیرنظر دانشگاه‌های گوناگون در حال کارند.

در این حوزه این هیأت با برگزاری سوگواره‌ها و جشنواره‌های متعدد تلاش دارد تا محصولات و اقدامات خود را رسانه‌ای کند.