هیأت ثارالله (رهروان امام و شهدا)

برگزیده اولین مهرواره هوای نو - سال 1400-1401

هیأت ثارالله (رهروان امام و شهدا)

هیأت ثارالله (رهروان امام و شهدا)

زنجان / زنجان

شایسته تقدیر

هیأت / محور اصلی / مضمون و محتوا

اولین مهرواره هوای نو - سال 1400-1401

حاج مهدی رسولی و چهار تا 20 ساله دیگر

زنجان، شهر حماسه‌پردازان و شورآفرینانی است که محرم چند ده هزار نفری‌اش در حسینیه اعظم این شهر، نه در ایران که در جهان اسلام، نامدار و نام‌بُردار است. بنابراین، اسم و رسم داشتن بین مردمان عاشق این شهر که هر گوشه و کنارش، حسینیه‌ای و مسجدی پرچم حسین‌دوستی‌اش بلند است، کاری بزرگ و فکری سترگ می‌طلبد که ثاراللهی‌ها داشته‌اند.

هیأت ثارالله زنجان، سال 88 و بعد از وقایع فتنه این سال تلخ، پرچم خود را برافراشته کرد. نزدیک 5 نفر از دوستانی که از سال 79 هیأت خانگی داشتند، در حدود 20 سالگی خود، مهدی رسولی جوان را محور قرار دادند و این هیأت را راه انداختند. آن‌ها ابتدا برای برگزاری مجلس در مسجد گلزار شهدای زنجان پول هم می‌دادند تا بهشان اجازه برگزاری مجلس بدهند، اما به مرور زمان و با عنایت شهدا و استقبال مردم، مدیریت مسجد به هیأت واگذار شد.

چارت و تشکیلات هیأت به مرور سال‌ها بزرگ‌تر شده است و جمعیت مردم نیز بیش‌تر و بیش‌تر؛ تا جایی که مسجد پاسخگو نبود و زمزمه‌های ساخت حسینیه شهدا در این گلزار مطرح شد. ساخت این حسینیه با پول توجیبی هیأتی‌ها و کمک‌های مردمی انجام شد و امروز در اختیار هیأت و برنامه‌های آن است.

آن‌ها چند تا قرارگاه دارند. اولی‌اش، قرارگاه ثارالله است؛‌ همان که هیأت و مراسم را برگزار می‌کند و بیش‌تر به نام هیأت ثارالله شناخته می‌شود. دومی، قرارگاه نصرت است که رویکرد اقتصاد مقاومتی دارد. سومی، قرارگاه کربلاست که برپایی موکب‌های اربعین، سوریه، مشهد، اطعام غدیر و ایستگاه صلواتی را گردن گرفته و چهارمی، قرارگاه بین‌الملل است که یادواره شهدای آذربایجان در عرصه بین‌الملل را برگزار می‌کند. یک قرارگاه پنجمی هم هست که به نام شهید حسن باقری کرده‌اند. این قرارگاه در جذب و تربیت نیروی انسانی هیأت مشغول فعالیت است. معاونت محتوایی هیأت هم کتابخانه‌ای راه انداخته تا نوجوانان و دانشجویان بتوانند در این فضا مطالعه داشته باشند. معاونت ایده‌پردازی، معاونت گزارش‌دهی، معاونت ورزشی و اردویی از دیگر بخش‌های این هیأت است.

این هیأت در حوزه مضمون و محتوا همواره تلاش کرده نظرات رهبر معظم انقلاب و مطالبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... ایشان را در نظر داشته باشد و برای آن‌ها تولید فکر کند. پی این بوده و شکر خدا موفق شده در این زمینه مداحی‌ها و سخنرانی‌های متعددی در قرارگاه رسانه هیأت تولید کند. مثلا تازگی‌ها مداحی‌های مهدی رسولی در زمینه‌هایی مثل استحکام خانواده، ضرورت فرزندآوری و جهاد تبیین خیلی مورد توجه قرار گرفته است؛ چون اصلاً گل‌درشت و کلیشه‌ای نیست و با شعرهای ساده و ملودی‌های نرم بر دل مخاطبانش می‌نشیند.