هیأت انصار ولایت دارالعباده

برگزیده اولین مهرواره هوای نو - سال 1400-1401

هیأت انصار ولایت دارالعباده

هیأت انصار ولایت دارالعباده

یزد / یزد

شایسته تقدیر

هیأت / محور اصلی / تولیدات هیأت

اولین مهرواره هوای نو - سال 1400-1401

با اسرار رنج‌ها به آسمان پرواز کن

«یزد، حسینیه ایران» شعار جدیدی است. اصلا مال همین چند سال جلوتر است؛ اما مگر این شهر کویری با شعار و عنوان به مرکز و مأوای حماسی‌خوانان نامداری چون مرحوم حسین سعادتمند تبدیل شده است؟ پاسخ این است: خیر! حتی روایت‌های گوناگونی از همنشینی زرتشتیان این شهر با شیعیان در مجالس عزاداری اهل‌بیت علیهم‌السلام شنیده می‌شود و نذرهایی که اقلیت‌های دینی این شهر برای مجالس سوگواری حسین بن علی علیه‌السلام داشته‌اند.

پس اگر جمعی از جوانان حزب‌اللهی در دهه 70 بخواهند هیأتی در این شهر راه بیندازند و سه دهه بعد در «مهرواره هوای نو» تقدیر شوند، حتما میان آن همه هیأت معروف، کار بزرگی کرده‌اند.

بگذارید برگردیم عقب؛ همان سال‌ها که بچه‌های انصار ولایت، کار خود را با جلسه قرآن و توسل شروع کردند، اما در آن متوقف نشدند و به خوانش آثار شهید مطهری و تحلیل مباحث امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرداختند. آن‌ها از هیأت محبین قم الگوبرداری می‌کردند و برای این پیروی بارها با حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به گفت‌وگو نشسته بودند. تا این‌که در نهایت سال 1376 هیأت انصار ولایت یزد را تاسیس کردند. موسس اصلی این هیأت هم حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد و جمع دیگری از جوانان بودند.

این هیأت در زمینه تولید در بخش فرهنگی فعال است و انتشارات دارد. کتاب‌ها، جزوات و سررسید مربوط به هیأت را منتشر می‌کند و آثار فرهنگی دیگر مانند سربند، کتابچه، قاب عکس، تندیس و... را در جریان تولیدات فرهنگی ـ هنری خود داشته است. هیأت انصار ولایت یزد، تازگی‌ها مشاوره اقتصادی را هم آغاز کرده است و تولیدکنندگان قدرتمند و موفق که عضو هیأت هستند، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تولید را برگزار می‌کنند. در این دوره‌ها جدای از تولیدکنندگان، بعضی فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) هم تدریس دارند و هیأتی‌ها امیدوارند با این هم‌افزایی و انتقال تجربیات و علوم بتوانند در آینده در حوزه تولید اثرگذاری‌های خوبی داشته باشند.

این هیأت تاکنون کتاب «آموزش همدلی» از سری کتاب‌های هوش اخلاقی نوشته محمدحسین فلاح را به چاپ رسانده است. این کتاب رویکردی کارگاهی دارد که به مباحث اخلاقی برای مربیان مهدها و پدران و مادران می‌پردازد. کتاب بعدی «فرصت بندگی» است که جلد اول تالیف حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد به چاپ رسیده است. کتاب «شجره طیبه» مجموعه اشعار حجت‌الاسلام ابویی از علمای یزد، کتاب «صدوق فاطمی» تالیف حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد، کتاب «به آسمان پرواز کن»، کتاب «مدیریت فکری» اثر حسینی بغدادی از اعضای شورای عالی هیأت، کتاب «اسرار رنج‌ها» مجموعه گفتارهای استاد محمدرضا شایق در هیأت، کتاب «اسرار فقر و غنا» و کتاب «موسیقی هنر یا ابتذال» از تالیفات محمدرضا شایق از دیگر کتاب‌های این هیأت است.

در حوزه رسانه‌ای نیز هیأت جدای از تولید کلیپ و نماهنگ مذهبی تاکنون توانسته دو برنامه تلویزیونی با عنوان «بفرمایید مهمانی خدا» که به مدت 30 شب از شبکه استانی یزد پخش شد و دیگری برنامه «زیر سایه خورشید» که در 8 قسمت ویژه میلاد امام رضا (ع) پخش شد، روی آنتن ببرد.