اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

یکی از مهمترین شاخه‌های هیأت، ستایشگری است

یکی از مهمترین شاخه‌های هیأت، ستایشگری است

رئیس کانون مداحان کشور

رئیس کانون مداحان کشور با بیان اینکه آنچه در این مهرواره مد نظر قرار دارد، فراتر از آنچه هست که امسال مورد بررسی قرار می گیرد گفت: امید است شاهد رشد و شکوفایی این فضا باشیم. دغدغه مراجع عظام، رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما، دانشمندان و فرهیختگان این است که پیشکسوتان هیأت‌های مذهبی جهت ارتقاء سطح علمی، کیفی و هنری هیأت‌های مذهبی دست به دست هم دهند و برای اعتلای این حوزه تلاش کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین شاخه های هیأت، ستایشگری است. مداحی، جایگاهش در حدی است که امام صادق(ع) به واسطه آن خدا را شکر می‌کند. این جلسات، دغدغه ها و دلواپسی‌ها به این جهت است که هیأت جایگاه آسمانی خود را بیابد. در این زمینه نوحه و آداب مجلس‌ داری تا مخاطب شناسی و شعر خوب انتخاب کردن اهمیت دارد.

واعظی افزود: زندگی در هیأت و هیأت در زندگی مقوله هایی است که در شاکله هیأت شکل می گیرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهایی که با مداحان دارند نکاتی ارائه می کنند که با کمتر گروهی مطرح می کنند. مانند فرزندآوری، خانه و خانواده، بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که با این همه تنوع، همه موارد دیده شود.

وی اظهار کرد: کشور ما بسیار وسیع با اقلیم های مختلف است با این همه تنوع اقلیم و سنت اگر ستایشگری جایگاه خود را بیابد خواهیم دید که چه جایگاه خاصی خواهد بود. باشد که مهرواره، هوای نو آورد.