اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

پنجمین نشست از مجموعه‌ نشست‌های تخصصی مهرواره هوای نو

پنجمین نشست از مجموعه‌ نشست‌های تخصصی مهرواره هوای نو

با حضور حجت الاسلام باباخانی مدیر سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور

پنجمین نشست از مجموعه‌ نشست‌های تخصصی مهرواره هوای نو با حضور حجت الاسلام باباخانی مدیر سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور و مدیران هیأت‌های شاخص کشوری امروز ۲۳ اردیبهشت در سالن همایش هتل لاله در حال برگزاری است.
در ابتدای این نشست باباخانی ضمن تشریح کلیات نشست امروز به توضیحاتی پیرامون شکل‌گیری سازمان هیأت پرداخت.
مدیر سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور در نشست پنجم از مجموعه نشست‌های تخصصی مهرواره هوای نو گفت: بعد از حضور آقای قمی در سازمان اولین کاری که انجام شد بررسی و مطالعه وضعیت گذشته بود.
خیلی کارها در همین مدت انجام شد مثلا برخی از صنف‌ها مثل مداحان و شعرا قابلیت صنفی‌شدنشان سخت بود. اوایل کار خیلی‌ها باور نمی‌کردند که مثلا کانون مداحان داشته باشیم ولی الحمدلله به نتیجه رسید و الان در حال فعالیت اند.
مسئله دوم تشکیل مجموعه‌های فراوان در دوره سابق سازمان تبلیغات بود که حدود شاید ۵۰ مجموعه تشکیل شده بود که برخی از بهترین‌ها در زمان خود بودند مثل همین تبیان و سوره مهر که در عرصه فعالیت خودشان شاخص‌ترین بودند.
در دوره جدید و مدیریت جدید قرار شد که نظام این مجموعه‌ها را دوباره بررسی کنیم چون این ۵۰ موسسه همه‌اش توسط مدیریت سازمان راهبری می‌کردند و قرار شد این مجموع‌ها ساختاربندی شود که در ادامه آن بنیاد هدایت در زمینه مسجد و بنیاد سپهر در موضوع رسانه تشکیل شد و در همین حوزه هیأت هم مجموعه‌های فراوانی بود که در تجمیع آن‌ها در ساختار جدید سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تشکیل شد که الان در اینجا در خدمت شما هستیم.
ادامه جلسه که اکنون در حال برگزاری است به پرسش و پاسخ مسئولان و فعالان هیأت از مدیریت سازمان هیأت اختصاص دارد.