اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

هیأت‌ها باید به سمت جهانی‌شدن بروند

هیأت‌ها باید به سمت جهانی‌شدن بروند

وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو

دبیر نخستین مهرواره «هوای نو» در ویژه برنامه زنده اینترنتی «مادرانه» که از پایگاه اطلاع رسانی محافل مذهبی ( عقیق ) پخش شد گفت: هیأت‌ها باید آغوششان را باز کنند و 80 میلیون جمعیت ایران را در آغوش بگیرند. چه بسا در سال‌های دیگر این افق را بلندتر در نظر بگیرند و این آغوش به سمت کشورهای دیگر برود و جهانی شود.
وحید ملتجی، دبیر نخستین مهروار «هوای نو» با حضور در ویژه برنامه مادرانه با اشاره به اهداف این مهرواره گفت: مهرواره «هوای نو» به دنبال دو مسأله است. یکی این‌ که هیأت‌ها را کمک کند تا نگاهشان را ارتقاء دهند و آینده را ببینند و در این زمینه در گفتگو با بسیاری از ستایشگران و خطبا، سؤالی را بیشتر برای این‎که خودم درس بگیرم و افق نگاه‌ها را بسنجم طرح می‌کنم و آن سؤال این است که در سال 1410 و یا 1420، شرایط هیأت‌های ما چگونه است؟ و ما با وضعیتی که در جامعه داریم و تغییر و تحولاتی که در حال رخ‌دادن است، واقعا برای آن زمان چه فکری کرده‌ایم؟ ایام فاطمیه در سال 1420 چگونه برگزار خواهد شد؟ این‌ها مسائل اساسی هستند و با طرح این سؤالات به دنبال این هستیم که نوع نگاه هیأت‌ها متفاوت شود و کل جامعه را ببینند.
وی اظهار کرد: هیأت‌ها باید آغوششان را باز کنند و 80 میلیون جمعیت ایران را در آغوش بگیرند. چه بسا در سال‌های دیگر این افق را بلندتر در نظر بگیرند و این آغوش به سمت کشورهای دیگر برود و جهانی شود. الان این اتفاق در حال افتادن است، اما هیأت‌ها باید این فضا را ببینند و ترویج دهند.
ملتجی افزود: باید این موضوع بررسی شود که اگر قرار باشد همه ایرانیان با سلیقه‌های مختلف به هیأت بیایند، آیا برای آنها آمادگی داریم؟ آیا پذیرای همه افراد هستیم؟ این‌ها مسائلی است که در هوای نو پیگیری می‌کنیم.
وی با بیان اینکه هیأت را در سطح خاصی معرفی و کلیشه‌ای کرده‌اند که در مقطع خاصی صرفا به عزاداری می‌پردازد، گفت: هیأت با این تعریف، برای عده خاصی می‌شود و باید تلاش کنیم به همگان بگوییم هیأت یک فضای امن برای همه است.
دبیر مهرواره «هوای نو» با تأکید بر اینکه با هیأت می توان زندگی کرد، افزود: هیأتی‌ها می دانند که هیأت، سراسر شور، بهجت و تعامل است که ذیل سایه اهل بیت(ع) شکل گرفته است. اما باید ببینیم که ما چقدر توانسته‌ایم این موضوع را تبیین کنیم؟ امید است «هوای نو» در این زمینه روشنگری کند و این راهی ندارد غیر از اینکه همه با همکاری هم با نگاه رو به آینده در چهل‌واره دوم انقلاب، هیأت را تعریف کنیم، زیرا هیأت می‌تواند یکی از موتورهای پیشران در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی باشد.