اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

هیأت برای زندگی مردم برنامه دارد

هیأت برای زندگی مردم برنامه دارد

مدیرکل سازمان هیأت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین مجید باباخانی در برنامه تلویزیونی دست در دست که از شبکه دوم سیما پخش شد گفت : آغوش پر مهر مهرواره هوای نو پذیرای همه جامعه است و با ارائه معیار و شاخص‌ها زمینه ترغیب علاقمندان به ارتباط گسترده‌تر و فراگیر در بستر هیأت‌های دینی را بیش از پیش فراهم کند.
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات ضمن تشریح بخش‌های سه گانه مهرواره گفت: هوای نو قصد دارد بگوید هیأت منحصر در ایام محرم نیست، هیأت قالبی برای اجرای یک برنامه و محفل مشخص در مناسبت مشخص نیست، هیأت زمینه‌ساز یک فرهنگ ایمانی و دینی است. بیماری کرونا بهانه ای شد برای دیده شدن بخش‌هایی از ظرفیت وسیع فرهنگی، معنوی و اجتماعی هیأت‌ها و مجموعه‌های دینی. هیأت یک رسانه جدی و دارای جلوه‌های متنوع فرهنگی و هنری است.
وی افزود : هیأت برای زندگی مردم برنامه دارد و ارتباط عمیق و مداوم مردم با هیأت قطعا نیازمند برنامه‌ریزی و رشد فکری و ایده پردازی هیأت‌های دینی در سراسر کشور است . ایام عزاداری سید الشهدا (ع) و دهه محرم می تواند منبع مهم کسب معرفت و انگیزه برای ارائه خدمات فرهنگی اثر گذار در هیأت‌ها باشد.
حجت الاسلام بابایی با تشریح ظرفیت‌های بی نظیر تاریخی هیأت‌های مذهبی در ایران اسلامی ، ساختار هیأت را یک عامل مهم در پرداختن و توجه محققان ، نویسندگان و عالمان دینی به این بستر قدرتمند فرهنگی دانست و تاکید کرد : فراهم شدن فرصت برابر برای همه فعالان و علاقه‌مندان به شرکت در مهرواره هوای نو شرایط معرفی خلاقیت‌ها و ایده‌های نو فرهنگی را به خوبی ایجاد کرده است.
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین ادامه داد : ما در چشم انداز بیانیه گام دوم انقلاب در تلاش هستیم فضای نو فرهنگی را تحقق ببخشیم تا نفس معنوی در میان جامعه دمیده شود. ما با الهام از چرخه زندگی و حیات، نماد مهرواره را درخت قراردادیم که به تعبیری منشأ خیر و برکت و روح و زندگی است و در همین معنا هر هیأت به مثابه یک درخت است و موجب تمیز شدن فضای تنفس فرهنگی می‌شود .
حجت الاسلام بابا خانی ضمن اعلام اینکه نمایشگاه ویژه‌ای از آثار فاخر و منتخب ارسالی به دبیرخانه مهرواره در ایام منتهی به اختتامیه برپا و در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت تاکید کرد : مخاطب اصلی ما در برنامه‌های اصلی و جنبی مهرواره هوای نو مردم عزیز و مومن ایران اسلامی هستند.
وی با اعلام اینکه به دلیل درخواست‌های مکرر فعالان حوزه هیأت، احتمال تمدید فرصت ارسال آثار وجود دارد گفت : بلافاصله پس از اتمام مهلت نهایی ، مراحل داوری و ارزیابی آثار رسیده ، بر اساس شاخصه‌ها و معیار‌های مدون مهرواره با دقت و تدبیر لازم انجام می‌پذیرد و تمام تلاش عزیزان ما در مهرواره هوای نو بر این است که بتوانند مراسم اختتامیه این رویداد دینی و ملی را همزمان با ایام فرخنده ولادت حضرت صدیقه زهرا ( س) برگزار کنند.
حجت الاسلام مجید باباخانی با بیان اینکه قطعا در سال آینده دامنه وسیعتری از بخش‌ها و رشته‌ها در مهرواره مورد هدف و برنامه ریزی قرار خواهد داشت گفت : توسعه احساس معنوی و قرابت ایمانی که در هیأت‌های مذهبی متبلور می‌باشد از مهمترین دغدغه‌های این مهرواره است و بستر مردمی این رویداد بزرگترین امکان ما برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی در این حوزه اثرگذار است.
عضو شورای مرکزی مهرواره هوای نو ، یکی از برنامه های در حال پیگیری مهرواره هوای نو را ، تدارک حضور برگزیدگان مهرواره در دیدار صمیمی و خاطره انگیز جامعه مداحان با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود : حمایت جدی ما از برگزیدگان نهایی مهرواره و معرفی بهتر آنها به جامعه و الگوسازی از فعالیت‌های ارزشمند و فاخر هیأت‌ها با هدف شناساندن ظرفیت‌های مغفول مانده این حوزه وجود خواهد داشت.
وی تاکید کرد: بخش اقوام ایرانی و ارتباط آنها با موضوع هیأت و آیین های مذهبی و حوزه بین المللی فعالیت های هیأت و تشکل‌های دینی از مباحثی است که در سال آینده به آنها خواهیم پرداخت. دامنه تاثیرگذاری فرهنگ هیأت در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی مورد توجه مهرواره هوای نو خواهد بود و با شناخت نقش تاریخی هیأت‌های دینی در صدور عالی ترین مفاهیم اسلامی ، به جنبه مردمی آن توجه ویژه خواهیم داشت.
حجت الاسلام باباخانی در پایان از همه فعالان ، علاقه‌مندان ، مداحان، هیأت‌ها و تشکل‌های دینی در سراسر کشور دعوت کرد در این مهرواره شرکت کنند و به برکت ارتباط و اتصال به دستگاه سید الشهدا (ع) این ظرفیت بی نظیر فرهنگی را به اشتراک بگذارند و در سراسر کشور موجب فراگیرشدن جریان هیأت باشند.