اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

هوای نو معیارهای هیأت شاخص را در گام دوم انقلاب به جامعه عرضه می‌کند

هوای نو معیارهای هیأت شاخص را در گام دوم انقلاب به جامعه عرضه می‌کند

مدیرکل سازمان هیأت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی

نشست خبری مهرواره هوای نو با حضور حجت الاسلام باباخانی، مدیر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو، رحیم آبفروش، مدیر بخش هیأت و مهران عباسی مدیر بخش کتاب هیأت، امروز ۲۹ آذرماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی ( سرچشمه) برگزار شد.
حجت الاسلام باباخانی در ابتدای مراسم گفت: غنای معرفتی ما از اهل بیت گرفته شده و این ظرفیت معرفتی در ۱۴۰۰ سال گذشته دستمایه حرکت شیعی بوده و باعث شده به مسائل و تعالی فرد و اجتماع توجه شود.
وی اظهار کرد: هیأت‌ها جلوه زیبا از توسل به اهل بیت(ع) هستند و این توسل و استفاده از جریان معرفتی عمیق یکی از پایه های اساسی پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و در گام دوم انقلاب، موتور پیشران، هیات‌ها و تشکل‌های دینی می‌توانند باشند.
حجت الاسلام باباخانی افزود: نکته مهم این است که مردم اگرچه با این فضاها مواجهه دارند اما هیأت در اذهان عمومی به دهه محرم خلاصه شده است درصورتی که فعالیت هیأت به این دهه ختم نمی شود و اینها منشا اثرات اجتماعی فراوان هستند. این آثار را می‌توان در شیوع ویروس کرونا مشاهده کرد. البته این به آن معنا نیست که هیات‌ها تنها در بحران ظهور و بروز داشته باشد بلکه در عرصه‌های فرهنگی و معنوی و اجتماعی می‌تواند ظهور و بروز داشته باشند و هوای نو می‌خواهد معیارهای هیأت را در گام دوم انقلاب به جامعه نشان دهد.
وی بیان کرد: مهرواره هوای نو می‌خواهد معیارهای هیأت در گام دوم انقلاب اسلامی را در جامعه نشان دهد. براین اساس سال گذشته همایشی با حضور هیئات مذهبی در صدا و سیما برگزار شد و در آنجا اعلام شد که برای سال ۱۴۰۰، مهرواره‌ای برای پرداختن به هیأت‌ها و مجموعه‌هایی که توانسته‌اند به این معیار‌ها نزدیک شوند، برگزار می‌شود.