اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

«هوای نو» افق نگاه هیأت و تشکل‌های دینی را ارتقا می‌دهد

«هوای نو» افق نگاه هیأت و تشکل‌های دینی را ارتقا می‌دهد

وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو

دبیر مهرواره هوای نو گفت: دلیل برگزاری مهرواره هوای نو رقابت و کسب جوایز نیست ولی برگزیدگانی از هیأت‌ها و فعالان هیأت خواهد داشت که بر اساس شاخصه‌های تخصصی انتخاب و مورد حمایت معنوی و مادی مهرواره قرار خواهند گرفت.
وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو در نشست خبری این مهرواره، هوای نو را جریانی رو به جلو عنوان کرد که دستی در سنت، حال و آینده دارد و قرار است این فضاها را بهم متصل کند.
وی اظهار کرد: هیأت‌ها نهادهای ریشه دار و عمیقی هستند که مسیر خود را پیش می‌روند و ما قرار است نگاه نو را به این سمت بیاوریم و تصورمان این بوده که در قالب مهرواره هوای نو پیش برویم.
ملتجی با اشاره به نگاه خاص مهرواره هوای نو به حوزه نوجوانان و جوانان عنوان کرد: هیأت از تجمع مردان و زنان دغدغه‌مند برای شکل گیری وفاق اجتماعی ذیل فرهنگ دینی است و در چهل واره دوم انقلاب اسلامی به عنوان پیشران و موتور محرک جامعه، ظرفیت‌های دیرینه خود را مانند درختی پرثمر و قابل تکیه و تصفیه کننده روح و هوای فرهنگی جامعه به نمایش خواهد گذاشت.
وی افزود: مهرواره هوای نو تلاش می‌کند تا با ارتقای افق نگاه هیأت‌ها و تشکل‌های دینی فضای گسترده و عمیق‌تر نسبت به مسائل اجتماعی داشته و همه مردم را با هر سلیقه و نگاهی در آغوش مطمئن و گرم خود جای دهد. ما فرهنگ را مانند هوا و هیأت را مانند درخت می‌دانیم و هوای نو از ترکیب این دو تشکیل شده است و با توجه به اینکه هوای نو قرار است در استمرار به بلوغ برسد ، این مهرواره شروع کار است و امید است در سال اول به بخشی از این هدف برسیم.
ملتجی با اشاره به اینکه هوای نو یک رویداد خاص است، تصریح کرد: هوای نو اولین و بزرگترین مهرواره‌ای است که به طور خاص می‌خواهد به هیأت‌ها و تشکل‌های دینی بپردازد و تلاش دارد نگاه هیأت‌ها و رویکرد آنها را نسبت به عموم مردم و فعالیت‌های خودشان ارتقاء دهد و با نشان دادن فعالیت‌های مؤثر هیأت‌ها به عموم مردم سبب بهتر دیده شدن هیأت‌ها در بین مردم و مسئولان شود. هوای نو می‌خواهد به طور حرفه‌ای و متمرکز به تمام جنبه‌های هیأت بپردازد و مهرواره‌ای تخصصی در این حوزه باشد.
دبیر مهرواره هوای نو گفت: هیأت بخش‌های مختلف دارد و امسال سه بخش هیأت، کتاب و ستایشگران را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که هرکدام محور و رشته هایی دارند که از سوی شورای برنامه ریزی مهرواره تعیین شده‌اند. هیأت داوران مهرواره هوای نو متشکل از افراد متخصص و خوشنام در هر بخش و رشته است که با تجزیه و تحلیل آثار شرکت‌کنندگان، برگزیدگان نهایی مهرواره را مشخص خواهند کرد.
دبیر مهرواره هوای نو در خصوص جوایز این جشنواره تصریح کرد: هر کدام از هیأت‌ها و تشکل‌های دینی در سراسر کشور یک پایگاه فرهنگی هستند که می‌توان آنها را به درختانی با ریشه‌های مستحکم تشبیه کرد. شجره های طیبه‌ای که علاوه بر ثمرات زیاد، مهمترین اثرشان این است که هوای فرهنگی کشور را تصفیه می‌کنند و یک هوای مطلوب را در فضای کشور ایجاد می‌کنند.
ملتجی بیان کرد: تندیس ویژه تقدیر از برگزیدگان و شایستگان مهرواره نماد درخت است که در قالب درخت زرین طراحی و تولید خواهد شد. دلیل برگزاری مهرواره هوای نو رقابت و کسب جوایز نیست ولی برگزیدگانی از هیأت‌ها و فعالان هیأت خواهد داشت که بر اساس شاخصه‌های تخصصی انتخاب و مورد حمایت معنوی و مادی مهرواره قرار خواهند گرفت و تلاش داریم جایزه ویژه این مهرواره را «سفر تجربه» قرار دهیم. در کشورهای بسیاری فعالیت‌های مردمی شاخصی انجام می‌شود کسانی که در این رویداد برگزیده می‌شوند به این سفر اعزام و از نزدیک با فعالیت این گروه‌ها آشنا خواهند شد.
وی تصریح کرد: مراسم اختتامیه هوای نو با حضور فعالان هیأت‌ها و تشکل‌های مردمی، جمعی از ستایشگران اهل بیت علیهم السلام، اهالی کتاب، هنرمندان و مسئولان و مدیران ارشد نظام برگزار می‌شود.