اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

هوای نو،آغازی برای تدوین تاریخ شفاهی هیأت‌ها است

هوای نو،آغازی برای تدوین تاریخ شفاهی هیأت‌ها است

مهران عباسی، مدیر بخش کتاب هیأت مهرواره هوای نو

مسئول بخش کتاب مهرواره «هوای نو» گفت: مهرواره هوای نو، نقطه آغاز برگزاری کارگاه‌های تاریخ شفاهی برای هیئات است که متولیان مجموعه‌های دینی و فرهنگی در قالب شرکت در همایش‌ها راه تولید محتوا را پیدا کنند.
مهران عباسی، مسئول بخش کتاب مهرواره «هوای نو» در نشست خبری این مهرواره به معرفی بخش کتاب مهرواره پرداخت و گفت: بخش کتاب دو محور دارد یکی از آن‌ها کتاب سال عاشوراست که در قالب دوسالانه از اوایل سال 1390 برگزار می شده است و این بخش به مهرواره هوای نو اضافه شده و 7 رشته ذیل کتاب سال عاشورا داوری می شوند که از جمله آن‌ها می توان به پژوهش، ادبیات داستانی، آثار هنری مکتوب و کودک و نوجوان اشاره کرد.
وی اظهار کرد: این بخش در ادوار گذشته تا 18 رشته پیش رفته است و در حال حاضر کتاب‌های سال 98 و 99 داوری می شوند. بخش دیگر نیز کتاب سال هیأت است که مجموعه های دینی را به سمت مستندنگاری سوق می دهد.
عباسی عنوان کرد: محتواهایی در فرم‌های مختلف از هیأت‌های مذهبی تولید شده است که از جمله آن‌ها می توان به ویژه نامه‌ها و سایت‌های مختلف اشاره کرد ولی خود هیئات هیچ‌وقت به این سمت حرکت نکرده اند که این موارد را احصاء کنند.
وی افزود: همان‌طور که در موضوع انقلاب و دفاع مقدس، فراوانی روایت داریم و منجر به تولید مکتوبات و آثار رسانه‌‎ای شده است، این خرده فرهنگ‌ها و روایت ها در حوزه هیأت نیز وجود دارد که سابقه آن از کتاب‌های انقلابی نیز بیشتر است و مهرواره به این سمت حرکت می‌کند که مقوم این فضا باشد و تولیدات آثار حول موضوع هیأت به سمت و سوی جدید حرکت کند.

مسئول بخش کتاب مهرواره هوای نو گفت: محتوای کاربردی هیأت، مستندنگاری و متون آموزشی و پژوهشی سرفصل‌های کتاب هیأت هستند. در مورد بحث آموزش باید بگویم مهرواره هوای نو، نقطه آغاز برگزاری کارگاه‌های تاریخ شفاهی برای هیئات است که متولیان مجموعه‌های دینی و فرهنگی در قالب شرکت در این کارگاه‌ها راه تولید محتوا را پیدا کنند.