اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

نشست تبیین مهرواره «هوای نو» در سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان

نشست تبیین مهرواره «هوای نو» در سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان

مدیرکل سازمان هیأت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام مجید باباخانی در نشست تبیین اهداف و رویکردهای مهرواره «هوای نو» که در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان برگزار شد، گفت: این رویداد فرهنگی با شعار محوری «در هوای نوی هیأت نفسی تازه کنیم» و باهدف اصلی شکوفایی ظرفیت هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و مجموعه‌های فرهنگی سراسر کشور برگزار و در خاتمه از هیأت‌ها و تشکل‌های دینی برتر نیز تجلیل خواهد شد.
مدیر سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه اختتامیه این رویداد فرهنگی اواخر بهمن امسال برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مهرواره به‌عنوان مهم‌ترین رویداد حوزه هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در سه بخش «هیأت‌ها و تشکل‌های دینی»، «کتاب هیأت» و «ستایشگران اهل‌بیت (ع)» برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار برای شرکت در مهرواره هوای نو را ۲۴ آذرماه است لذا از تمام فعالان هیأت دعوت می‌شود با حضور در وبگاه اینترنتی مهرواره در این رویداد بزرگ شرکت کنند.
حجت‌الاسلام باباخانی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب تاریخ ۴۰ سال گذشته باید بازنگری شود، افزود: در این میان استفاده از ظرفیت‌های ویژه هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی بسیار ضروری است که یکی از اهداف محوری این مهرواره نیز شناسایی ظرفیت این تشکل‌ها برای تحقق این مهم است.
وی با بیان اینکه این مهرواره در بخش کتاب هیأت به ۲ بخش «کتاب سال عاشورا» و «کتاب سال هیأت» می‎پردازد، گفت: ناشران و پدیدآورندگان آثار با مراجعه و ثبت‌نام در وبگاه اینترنتی مهرواره یک نسخه از آثار چاپ شده خود در سال‌های ۹۸ و ۹۹ را به دبیرخانه ارسال کنند. ستایشگران اهل‌بیت (ع) و مداحان نیز برای شرکت در بخش «مدح‌خوانی» و «نغمه‎سرایی» باید فایل تصویری پنج تا هفت‌دقیقه‌ای از مدیحه خوانی خود در هیأت را به دبیرخانه مهرواره (وبگاه اینترنتی) ارسال کنند.
یادآور می‌شود، سه هزار هیأت مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ هیأت از این تعداد در سامانه بیرق اداره تبلیغات اسلامی استان همدان ثبت شده‌اند.