اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

مهرواره هوای‌ نو برگزیدگان سال هیأت‌ و تشکل‌های دینی را معرفی می‌کند

مهرواره هوای‌ نو برگزیدگان سال هیأت‌ و تشکل‌های دینی را معرفی می‌کند

وحید ملتجی

وحید ملتجی دبیر مهرواره «هوای نو» درباره این مهرواره گفت: مهرواره هوای‌ نو در واقع شناسایی و معرفی برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران است. با توجه به نگاه متفاوتی که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به جریان هیأت و تشکل‌های دینی دارد اقدامات زیادی در این حوزه رقم خورده است که یکی از آنها، برگزاری مهرواره هوای‌ نو خواهد بود.
وی با اشاره به اهداف مهرواره هوای‌ نو ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این طرح این است که عموم مردم و به‌ویژه نوجوانان و جوانان با هیأت‌ها و تشکل‌های مردمی آشنایی پیدا کنند، البته عموم مردم آشنایی کامل نسبت به جریان هیأت دارند اما ارائه و انتشار خدمات هیأت‌های شاخص مدنظر ما قرار دارد.
دبیر مهرواره «هوای نو» با بیان اینکه ارتقاء سطح کمی و کیفی تشکل‌ها در جریان گام دوم انقلاب مورد توجه قرار دارد، افزود: نگاه ما به تشکل‌های دینی این است که آنها موتور پیشران مردمی در گام دوم انقلابند که به‌صورت خودجوش فعالیت می‌کنند و از این فرصت می‌توان برای بهره‌مندی هرچه بیشتر در جهت پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب استفاده کرد.
ملتجی با اشاره به اینکه مهرواره هوای‌ نو به سه بخش تقسیم می‌شود، افزود: بخش «کتاب هیأت» یکی از بخش‌هایی است که مکتوبات تولید شده در حوزه هیأت و هیأت‌داری و یا در حوزه تشکل‌های دینی را معرفی می‌کند. بحث هیأت و ارائه ایده‌های برتر و خلاقانه هیأت‌های مذهبی بخش دوم را تشکیل می‌دهد و در سومین بخش، موضوع ستایشگری اهل‌بیت مدنظر قرار دارد که به مسأله مداحی می‌پردازد. هر کدام از این بخش‌ها محورها و رشته‌هایی را زیر مجموعه خود دارند.
دبیر مهرواره «هوای نو» به ساختار مهرواره هوای‌ نو اشاره کرد و گفت: ساختار مرکزی و اصلی مهرواره ‌هوای‌ نو به این صورت است که مدیران سازمان تشکل‌های دینی، دبیر مهرواره، دبیرخانه و شواری سیاست‌گذاری و مدیران سه بخش در ساختار اصلی این مهرواره نقش دارند. در هر رشته‌ای، هیأت داوران مشخصی وجود دارند که برگزیدگان هر رشته را بر اساس شایستگی انتخاب می‌کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اسفندماه سال گذشته، پیش‌نشستی با حضور مدیران تشکل‌های دینی و هیأت‌های شاخص کشور در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد و 70 تشکل برتر با برخی از مسئولان نظام جلساتی داشتند و مطالباتی را مطرح کردند و این پیش‌نشست، آغازی بود برای اینکه مهرواره هوای‌نو کلید بخورد.