اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

با هیأت می‌توان زندگی کرد

با هیأت می‌توان زندگی کرد

وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو

وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو با اشاره به اهداف این مهرواره گفت: این مهرواره دو هدف را دنبال می‌کند، یکی معرفی به روز هیأت‌ها است که عمدتاً مخاطب هیأتی و مذهبی دارند. در این مهرواره در چارچوب بیانیه گام دوم به هیأت نگاه می‌کنیم و تصور می‌کنیم جوانان ادامه دهنده این مسیر هستند. هوای نو می‌خواهد هیأت‌ها را به عموم مردم معرفی کند با این شعار که با هیأت می‌توان زندگی کرد و مختص به یک زمان خاص نیست.

وی با بیان اینکه هیأت برای همه ابعاد وجودی انسان حرف برای گفتن دارد، اظهار کرد: نکته دوم که در این مهرواره مدنظر قرار دارد این است که هیأت‌ها را به این سمت سوق دهیم که با مخاطب امروز و فردا ارتباط برقرار کنند. هوای نو قرار است این دو سویه را به هم نزدیک کند.

ملتجی افزود: ما در پی این نیستیم که اجزای هیأت را رتبه بندی کنیم. مهرواره هوای نو با نگاه مهر و محبت و سعه وجودی بزرگ به ماجرا نگاه می‌کند و به دنبال این است که افرادی که کارهای خلاقانه انجام می‌دهند اما خیلی از آنها رسانه‌ای ندارند که خود را معرفی کنند به جامعه بشناساند.

وی افزود: منظور از هوای نو ، هیأت‌هایی هستند که هوای فرهنگی جامعه را تصفیه می‌کنند. نماد مهرواره نیز درخت است که تشبیهی بین هیأت‌ها و بوستان و گلستان ایجاد شده که همگان از مزایای آن استفاده می‌کنند. مخاطب اول مهرواره، هیأت‌ها و تشکل‌های دینی هستند. هیأت‌ها امروزه به جایی رسیده‌اند که غیر از مراسم آیینی، خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند و منظور از تشکل‌های دینی، هیأت‌های توسعه یافته‌ای هستند که امروز تعداد آنها افزایش یافته است.

دبیر مهرواره هوای نو عنوان کرد: مخاطب بعدی مهرواره قشر فرهنگی، دینی، اجتماعی، هنری و سیاسی هستند. در این مهرواره سعی داریم هنرمندان را با فضای هیأت آشنا کنیم و مسئولان، گروه دیگر مخاطبان مهرواره هستند.

وی با اشاره به شعار مهرواره هوای نو با عنوان «در هوای نوی هیأت نفسی تازه کنیم» گفت: برای مهرواره سه بخش در نظر گرفته شده، البته هیأت اجزای گوناگونی دارد و این سه بخش، همه هیأت نیست. هر کار فرهنگی باید از پایلوت شروع شود. مهرواره هوای نو با سه بخش کار خود را شروع کرده است و به مرور بخش‌های دیگر اضافه خواهد شد. هر بخش محورها و رشته‌هایی دارد که در پایان از برگزیدگان هر بخش تجلیل به عمل می‌آید.