اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

اندیشه انقلاب، پیشرفت انقلاب و آفات انقلاب سه محور عرصه جهاد تبیین

اندیشه انقلاب، پیشرفت انقلاب و آفات انقلاب سه محور عرصه جهاد تبیین

حجت الاسلام حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی

سومین نشست از نشست‌های تخصصی مهرواره هوای نو در بعدازظهر امروز ۲۲ اردیبهشت با حضور حجت الاسلام حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع بررسی اقدامات حول جهاد تبیین و چرای و چگونگی آن در محل هتل لاله در حال برگزاری است.

بعد از گفتگوی تعاملی بین مدیران و فعالان حوزه هیئت، حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی به بیان موضوعاتی پیرو جهاد تبیین پرداخت و بیان داشت:

ابتدا باید تشکر کنم از این فرآیند و رویدادی که در یک قالب نو و بدیع با عنوان هوای نو در حال برگزاری است که ان شا الله مثمر ثمر در تعالی و هم‌افزایی در جامعه هیئت خواهد بود.
در موضوع این نشست که تمرکز بر جهاد تبیین دارد ابتدا توصیه بنده این است برای درک این مفهوم که چرا کلمه جهاد را حضرت آقا استفاده کردند و اتفاقی که باید حول آن در جامعه بیافتد یک تورق و تعمق در قضیه فتوای میرزای شیرازی در دوره ناصری و مکاتبات میرزای آشتیانی در ادامه داشته باشیم تا این موضوع را بهتر درک کنیم.

قضیه جهاد تبیین هنوز فهم نشده است. ما هنوز تلقی صحیحی از موضوع جهاد تبیین نداریم، ما برای این حکم آقا اصلا تلقی فتوا نداشتیم تا اینکه آخرالامر آقا لفظ فریضه برای آن استفاده کرد تا عمق ماجرا و واجب بودن آن درک شود.

این بحث جهاد تبیین برای فضای عام است و فقط نخبگانی نیست بلکه برای عموم مردم است . ما باید این را در جامعه جا بیاندازیم که این فضای جهاد در بحث تبیین یک امر واجب برای امروز جامعه است و این باید به قاطبه هیئت‌ها اعلام شود. نه فقط به مداح و سخنران و شاعران بلکه باید به عموم عاقله عمومی این فهم جهاد را انتقال دهیم.

وی در ادامه ضمن ارائه پژوهشی و تحلیلی پیرامون جهاد تبیین افزود: میدان‌های قطعی و فوری عرصه جهاد تبیین که از بیانات خود مقام معظم رهبری استخراج می‌شود سه محور اندیشه انقلاب، پیشرفت انقلاب و آفات انقلاب است.
از طرفی باید اشاره کنم اگر بخواهیم هیئت‌ها سردمدار عرصه جهاد تبیین باشند نیاز به اندیشکده داریم و هیئت اگر بخواهد در عرصه جهاد تبیین درست وارد شود.