اخبار هــوای نــــو

مهـرواره برگزیـدگان سـال هیــأت و تشـکلهای دیـنی جمهوری اسلامی ایران

آغاز نشست های تخصصی هیأت ها و تشکل های دینی شاخص کشور

آغاز نشست های تخصصی هیأت ها و تشکل های دینی شاخص کشور

نقش بانوان در آینده هیأت

نخستین روز نشست‌های تخصصی هیأت ها و تشکل های دینی شاخص کشور، صبح امروز شنبه ۱۴ مردادماه با موضوع نقش زنان در آینده هیأت آغاز شد.

مطالبه‌گری هیأت‌ها از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو در ابتدای این نشست اظهار داشت: در نشست امسال که با عنوان نقش بانوان در آینده هیأت است، سه مدل برنامه خواهیم داشت. اول کارگاه آموزشی است که با ۴ ارائه همراه خواهد بود که دبیر علمی این بخش خانم دکتر شادی است.

وی با اشاره به اینکه دومین برنامه جلسات مطالبه‌گری است، گفت: امسال ۴ جلسه مطالبه‌گری داریم و ۴ مسئول فرهنگی کشور حضور پیدا می‌کنند و  هیأت های حضور یافته در نشست سوالات خود را مطرح می‌کنند.
وی افزود: عصر امروز حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حضور پیدا می‌کنند.

بررسی نقش بانوان در آینده هیأت

ملتجی سومین برنامه این نشست را ارائه تجربیات هیأت‌ها در حوزه زنان است، تصریح کرد: این هیأت‌ها که موفق در این زمینه بودند، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند.

دبیر مهرواره هوای نو تصریح کرد: آغازگر هیأت‌ها و تشکیل‌دهنده اولیه آن‌ها بانوان بودند. امروز هم نقش بانوان بسیار تعیین‌کننده است و متفکران معتقدند که در سال‌های آینده حضور بانوان در اجتماع رو به تصاعد است. این مهم نشان می‌دهد که در هیأت باید برای این حضور برنامه داشته باشیم. در این نشست به صورت ویژه به این موضوع پرداختیم و در ۴۱ رشته مهرواره و برگزیدگان هم تلاش شد نقش بانوان بیشتر باشد.

در بخش دیگر این مراسم مریم شادی دبیر علمی و محتوایی نشست‌های مهرواره هوای نو اظهارداشت: در هر کارگاه این نشست، بناست یک موضوع در بوم زیست هیأت‌ها را مطرح کنیم تا زمینه رشد و پویایی جلسات اباعبدالله(ع) فراهم شود. اولین کارگاه آموزشی با موضوع «هیأت و کودک» با ارائه روح‌الله کریمی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و نویسنده کتاب «حلقه کندوکاو اخلاقی: تربیت اخلاقی در برنامه فلسفه برای کودکان» برگزار شد.